Lorem ipsum tu wpiszemy coś
Często jest to wymóg klientów, choć w sytuacjach gdy certyfikat ISO 9001 nie jest formalnie wymagany, jego przedstawienie podczas negocjacji handlowych i tak podnosi wiarygodność firmy. Certyfikat ISO umożliwia udział firmy w wielu przetargach lub lub dofinansowaniach w UE.
System zarządzania jakością pomaga usystematyzować i unormować prace poprzez stworzenie jednolitego dla wszystkich zakresu procedur postępowania. Identyfikacja procesów pomaga firmie skutecznie zarządzać organizacją pracy oraz podnosić wydajność.
Wdrożenie systemu zarządzania jakością to też systematyczne podejście do ciągłego doskonalenia. Jednym z jego elementów jest określanie celów jakości. Cele jakościowe zgodnie z normą ISO 9001 powinny charakteryzować się okresowością i terminowością, powinny być mierzalne jeśli to jest możliwe i przypisane odpowiednim osobom lub komórkom organizacyjnym. Wyznaczenie odpowiedzialności za realizację celów oraz terminów ich wykonania daje narzędzia za pomocą których łatwo można rozliczyć wykonanie zadań. Usystematyzowanie procesów zachodzących w firmie i nadanie im formy procedur lub instrukcji to jest po prostu zapisanie wiedzy zawartej w głowie pracowników. Rzetelnie przygotowane dokumenty, przedstawione w przystępnej formie stanowią niezastąpioną pomoc w przygotowaniu nowego pracownika do pracy. Ważne jest, aby były one opracowane w sposób zrozumiały dla pracowników i wymagały, jak najmniej zaangażowania w zapoznawaniu się z nimi.
Tel: 739002162
E-mail:wdrożenia.idea@gmail.com